קידום אתרים הוא תחום לא קל בכלל מכל מיני סיבות אך העיקרית היא- שהתוצאות שאנחנו משיגים תלויות ב- Google ואף אחד לא יודע איך הוא בנוי וממה הוא מורכב.
אנחנו כאנשי מקצוע מנסים ללמוד ולהבין כל הזמן כמה שיותר על האלגוריתם של גוגל וכיצד נוכל להשיג תוצאות טובות יותר עבור הלקוחות שלנו על יד הבנה מעמיקה ולמידה על בסיס קבוע שמבוססת על מקורות מידע שונים אך בעיקר על ידי ניסויים אשר מאומתים על ידינו באמצעות ניתוח הפידבק השלילי או החיובי המתקבל מגוגל ( שינוי מיקומים).
כדי למקסם את יכולות הSEO שלנו ואת השירות שאנחנו מעניקים ללקוחות, חשוב לנו להישאר עם היד על הדופק בכל הנוגע לידע מקצועי אך בו בזמן לנסות ולחזות את הכיוון העתידי שאליו החברה מכוונת. קידום אתרים מזמן לזמן משתנה בתכליתו. לכן, אנחנו כאן כדי לנסות ולנתח את התהליכים העומדים מאחורי השינויים ולנסות לצפות את העתיד
ההתנגשות- השאיפות של גוגל והאינטרס של בעלי האתרים
בשנים האחרונות ניתן לזהות שגוגל שואפת להפוך את מנוע החיפוש שלה ממנוע המקשר לאתרים למקור ידע שהמשתמש לא יצטרך לצאת ממנו. נראה כי גוגל זיהתה את רצון הגולשים לקבל את כל המידע כמה שיותר מהר כאן ועכשיו.
לכן, במקום לשלוח אותנו לאתרים אחרים המספקים את המידע שאנחנו מחפשים, גוגל מנסים ללקט את הידע בעצמם ולהציג אותו בעצמם בתוך המנוע שלהם ע”י מספר פיצ’רים בולטים ששוחררו בשנים האחרונות וביניהם: גוגל מי ביזנס, גוגל חדשות, תוצאת אפס, שאלות תשובות, קרוסלת סרטונים
מה הבעיה בכך שגוגל עוזרת לגולשים למצוא מידע רלוונטי?
האינטרס העומד מאחורי השינויים האלה כמובן מבורך הוא. אבל- יש פה פגיעה רצינית בבעלי אתרים שיפסידו המון תנועה משום שהמון גולשים פשוט ישאירו במנוע ולא יכנסו לאתרים. מעל למחצית מהחיפושים האורגניים מסתיימים ללא הקלקה ולכן מפחיד לחשוב על עולם שבו גם האחוז הזה יורד משמעותית.
כוחם של המותגים
אריק שמידט ( המנכ”ל לשעבר של גוגל) דיבר בעבר והסביר שלדעתו האינטרנט הופך למקום בו זרם של מידע שקרי זורם במהירות. שמידט אמר שלדעתו הפתרון הטוב ביותר לבעיה הזו היא בניית מותגים גדולים חזקים ואמינים. מותגים משדרים אמינות ועוזרים לגוגל לסמוך על המידע שהם מפיצים. ככל שהמותג יותר אמין, כך הסיכויים שתוצאות הSEO שלו יהיו טובות יותר ויעלו.
מחיפוש קצר של כמה שאילתות מרכזיות, תוכלו לראות כמעט תמיד איזושהי כתבה מאתרים כמוynet, mako או אתר גדול אחר ברמה המקומית, וברמה הבינלאומית נוכל למצוא כמעט תמיד תוצאות מהאתרים הגדולים בעולם כמו Wikipedia , yahoo וכו’.
לכן- על מנת לזכות באמונו של גוגל לאורך זמן, אנחנו צריכים לחשוב במושגים של מותג. צריך לזכור ש”מותג” הוא מושג שתמיד נבחן ביחס לאחרים.
אף אחד באמת לא יודע או יכול לדעת כיצד ייראה תחום הSEO עוד שבוע , חודש או עשר שנים מכיוןן שהוא מאוד דינאמי, כמו שכבר הזכרנו ולכן מומלץ להיערך לעתיד כבר מעכשיו ולזהות מגמות ברורות.
.