מחקר מילות מפתח

מחקר מילים לקידום הוא היסוד שעליו מונח במקרים רבים כל החזר ההשקעה שעשוי להגיע מתוצאות קידום אתרים.

לעתים אנו מקבלים לקוח חדש מתחום חדש לנו ואנו צריכים לקדם אותו בחיפוש ממומן וגם באורגני. ראשית עלינו לחקור את מילות המפתח: במידה והעסק הוא חדש יש לבדוק היכן שוכן קהל היעד שלו- מה הוא מחפש? כמה מוכן לשלם?

במידה והעסק ותיק, נוכל לבדוק מה עבד בעבר ומה לא, ללמוד מטעויות והצלחות העבר, לצורך מחקר וקידום יעיל יותר בהווה.

וגם אם אנחנו כבר מכירים את העסק, נבצע מחקר מילות מפתח, במטרה למצוא מילות מפתח וקהלים חדשים.

חשיבות מחקר מילות המפתח בפן האורגני

מחקר מילות מפתח חשוב מפני שהוא משפיע, בראש ובראשונה, על כל שאר הפעולות. בנוסף הוא מלמד אותנו הרבה דברים כמו  מיהו קהל היעד של העסק, את הפחדים שלו, מה שהוא מחפש והמחשבות שלו. כמובן שלא נוכל להתקדם או לבצע תהליכים לפני שנדע מהם מילות המפתח הספציפיות, אותן נצטרך נקדם.

בנוסף כתוצאה מכך, נוכל לכתוב תוכן טוב יותר, נדע מאיזה אתרים כדאי לנו יותר להוציא קישורים, ועוד.

בנוסף , מחקר מילות מפתח תורם לכך שנוכל לחזק את המותג שלכם באופן רוחבי – בשלל מילים, תחרותיות יותר או פחות בהן המותג שלכם יוכל להתקדם. וכמובן, מילות ביטוי אשר ממוקדות יותר לעסק המביאות לרוב יותר המרות.

כיצד נחקור ונמצא את מילות המפתח?

ישנם לא מעט כלים בהם ניתן להשתמש, להלן מספר טכניקות וכלים מרכזיים:

השלמה האוטומטית של גוגל וגם יוטיוב:  גוגל ויוטיוב, הם כלים די טובים כדי להבין אילו מילות מפתח יכולות להיות פופולריות. לדוגמא- במידה ונרשום רק את הביטוי ‘מוסך’ בחיפוש, גוגל תשלים לנו ותראה לנו את תוצאות החיפוש הכי שימושיות של הגולשים.

ואתם יכולים להיות בטוחים שמילות המפתח האלו יתאימו לכם מכיוון שגוגל מציגה בחיזויים שלה רק את המילים והביטויים הפופולרים (הפעמים שאנשים רושמים את אותה המילה במנוע החיפוש בגוגל).

אך יחד עם זאת יכולים להיות ביטויים  בהשלמה האוטומטית שאפילו להם לא תמיד יהיו חיפושים מספקים. לכן תמיד נצטרך לבדוק את נפח החיפוש והדרך היעילה ביותר היא שימוש בסרץ’ קונסול \ כלי מתכנן מילות המפתח, הנמצא במערכת גוגל  ADS. הכלים ייתנו את שיעור הנפח המדויק ביותר שיש לשוק להציע.

כלי עזר נוסף– ויקיפדיה

תוכן העניינים של ויקיפדיה מלא ועשיר במילות מפתח. יש בו אופציה לחפש מונחים ב ‘חיפוש בויקיפדיה’ והוא יציג לנו המון אפשרויות.

בנוסף-  ויקיפדיה נוטה להכניס קישורים פנימיים ומילות מפתח שונות בדפי המידע שהוא כותב.

ויקיפדיה יכולה לספק לנו מילות מפתח מרכזיות כחלק מהמחקר שלנו, ולהיות כלי שימושי ביותר.

כלי נוסף- Keywords everywhere

יעיל מאוד בקידום בחו”ל, אך עם מילים בעברית הוא קצת מקרטע. אך בכל זאת אנו מאוד ממליצים להשתמש בו בגלל הנוחות שלו. אפילו שהוא פחות שימושי לעומת הגרסה האנגלית, אין ספק שלמחקר שלנו הוא גם מסוגל לספק מספר תובנות אודות מילות המפתח בעברית.

Ubersuggest

עוד כלי נהדר, הפעם גם תומך בעברית. במערכת אפשר לחפש רעיונות למילות המפתח ב־2 דרכים: הדרך המוכרת, בה רושמים ביטוי מסוים ומתקבלות לנו הצעות נוספות בהקשר. דרך שניה- ‘השיטה הישראלית’ היא לקחת השראה ממילות המפתח שעובדות למתחרים בתחום.

The Google Keyword Planner

לכלי הזה יש יתרון עצום, לעומת הכלים האחרים .הוא מגיע ישירות מגוגל..

נוכל לקבל נתונים די שימושיים באמצעות הכלי, כמו עלות משוערת לקליק, תחרות ממוצעת (במספרים ובמילים) ונפח החיפוש הממוצע /

Ahrefs

אחד מן כלי חקירת מילות המפתח הטובים ביותר. תוכלו לנסות גרסה ניסיונית של שבוע בהתחלה, בתשלום סמלי, ולאחר מכן בתשלום קבוע. הוא לא מציע אפשרויות ממש טובות למילות מפתח נוספות, אבל הוא יוכל לנתח בצורה מעולה את מילת המפתח שמכניסים לו. הוא יוכל לתת לנו את הקושי להתקדם בה, את הכניסות שלה ממדינות מסוימות ועוד שלל אפשרויות בצורה ויזואלית וברורה. לרוב, הכלי מוכר בקרב מקדמי אתרים בנושא “בדיקה / חקירת מתחרים וקישורים”.

נקודות לביצוע מחקר מילות מפתח חכם
  • בקידום אתרים, להגיע לעמוד הראשון במילת המפתח זה נהדר – אבל לא מספיק. אתם יכולים לנצל את העמוד הראשון אף יותר, ליצור סרטון או תוכן באתר סמכותי נוסף באותה מילת המפתח שיאפשר לכם לתפוס יותר מקום, יותר לידים והמרות פוטנציאלים בעמוד הראשון. יותר כניסות= יותר רווח = מחקר מילות מפתח חכם שצלח יותר מהמחקר הרגיל.
  • כלי הגוגל סרץ’ מאפשר למצוא מילות מפתח שונות מהן נכנסו גולשים לאתר. מה שמיוחד כאן, הוא שהכלי מאפשר לראות את ההבדל בין כמות ההופעות לבין כמות הקליקים. כך, מעבר להשקעה באופן עיוור במילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה, נוכל לגלות היכן כמות ההמרות והקליקים/כניסות ביחס הטוב ביותר. כמובן, שכל הכמויות הן יחסיות. בנוסף, ישנן מילים שאחוזי ההמרות נמוכים מן הרגיל ובאמצעות ניתוח הסרץ’, נוכל לעלות את אחוזי ההמרה באמצעות מספר פעולות שימושיות. לדוגמה: תגית תיאור המטה של העמוד והכותרת.
  • נקודה נוספת היא לקדם כמה מילות מפתח במקביל וכמה עמודים שונים. על מנת חולל שינוי במידה ניכרת
  • להיכנס לראש של המחפשים. אנו צריכים להבין באילו מילות מפתח המחפש משתמש כדי להגיע למידע או לאתר מסוים. כך נוכל לקלוע למילים רלוונטיות יותר שבעזרתן נקבל הרבה יותר המרות.

כמובן כל אלה שציינו הם לא כל הכלים והטכניקות שיש, אבל אלה בהחלט מרכזיים ושימושיים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>