רספונסיביות וגרסת המובייל
בעבר היינו משתמשים בגוגל רק דרך מכשיר אחד. היום יש הרבה מכשרים בגדלים שונים, במסכים שונים, צורות שונות ומערכות הפעלה שונות. מחקרים שמתפרסמים ממשיכים להוכיח שהמשתמשים נטשו את המחשב הנייח לטובת המכשירים הניידים על שלל גווניהם וסוגיהם. גוגל לא נשארת אדישה לזה והרציונל הוא כזה: אם רוב החיפושים הם מהנייד – הגיע הזמן לשים דגש על חווית השימוש מהנייד. במילים אחרות, לא משנה איך נראה האתר שלכם בדסקטופ ולא משנה כמה מדהים הוא וכמה השקעתם בעיצוב שלו. גוגל תדרג אתכם לפי גרסת המובייל שתציגו. אז מה זה
בעצם אומר ולמה חשוב לדאוג?רספונסיביות
רספונסיביות
- ודאו שהאתר שלכם רספונסיבי ומותאם לשימוש בנייד.
- הקפידו על תוכן איכותי וממוקד, לאנשים שמחפשים מידע דרך הנייד יש פחות סבלנות והם רוצים להגיע מהר לנקודה.
- בצעו אופטימיזציה לתגיות המטא והתאימו את החוויה למחפשים מהנייד, כלומר, עשו שימוש בלוקליזציה, בצעו אימות בסרצ’ קונסול לגרסת המובייל.
- בצעו אופטימיזציה לחיפוש הקולי. וזכרו שהפעם מחקר המילים שתבצעו יהיה קצת אחר – כי אנשים לא מדברים כמו שהם כותבים.
נתונים מובנים
מנועי החיפוש יעריכו את האתר שלכם יותר – ככל שיהיה להם יותר מידע לגביו וככל שהם יבינו אותו טוב יותר. לכן, ספרו להם על התוכן שלכם כמה שיותר. המשמעות היא להשתמש במגוון עשיר של מילות מפתח, מילים נרדפות ותוכן עשיר. בנוסף, אם עוד לא הטמעתם סמכות, זה הזמן. תנו את כל המידע שתוכלו על מנת שמנוע החיפוש יבין בדיוק מה יש לכם להציע.
מהירות האתר
חוויית משתמש מושלמת שגוגל כמובן דורשת, כוללת שימוש במהירות כמדד משמעותי לקביעת טיב ואיכות הדף.
הנה כמה דרכים לשיפור מהירות האתר, אבל מעבר להן, זכרו שאתר איטי הוא גם פועל יוצא של אתר כבד ומסורבל להבנה ופענוח. לכן, הקפידו על כיווץ תמונות, על הסרת תוספים לא רלוונטים, על נקיון הקוד ועל תפריט ניווט קל, ספציפי ברור ו”רזה”.
התוכן
מילות מפתח, תגיות מטא, כותרות H, תפריטים, מאמרים בסופו של דבר – הכל סובב סביב תוכן. ההבדל המשמעותי בין SEO של 2008 ל- SEO של 2020 הוא בכך שהאלגוריתם היום מבין טוב יותר את הסמנטיקה. במקום לנתח מילים בודדות לכשעצמן ולוודא התאמה בינן ובין שאליתת החיפוש, מנועי החיפוש שמים את הדגש על צירופי מילים, מילים נרדפות, פילוח דפים והבנתם. לכן עלינו לבצע מספר פעולות:
שימוש במילות מפתח: עדיין אחד הפקטורים החשובים. אבל במקום להתמקד אך ורק בביטוי עצמו, עכשיו המטרה היא לזהות דפוסי מחשבה, דפוסי התנהגות וקשרים בינהם. גוגל היום לא מסתכלת על מילות מפתח כמו שהיא מסתכלת על קבוצה של מילים שעוזרות לה להבין הקשרים ועל מה בדיוק המאמר.
מילים נרדפות: השתמשו במילות המפתח שלכם אבל בהחלט גם במילים נרדפות ובעוד וריאציות שיוכלו להסביר טוב יותר על מה הדף. ככה מנוע החיפוש ידע להתאים את התוכן למספר רב יותר של שאילתות.
צפיפות מילות מפתח: הקפידו שמילת המפתח שלכם תופיע לפחות ביחס של אחוז אחד מסך המילים במאמר. כלומר, אם כתבתם מאמר של 1000 מילים, כדאי שמילת המפתח תופיע בו לפחות 10 פעמים. זה לא צריך להיות מאולץ וכפוי וברוב המקרים, אם עשיתם עבודה טובה, זה יקרה באופן טבעי. אך צריך להיזהר גם לא להגזים ולהפציץ במילות מפתח.
בעבר, היה מדובר על מדדים כמו Page Authority, Domain Authority, Citation Rank ו- Trust וכל אלה הרכיבו את ה – PageRank. בעוד שמייחסים למדדים האלה המון חשיבות, כדאי לזכור שמדובר רק בציון משוער. PageRank הוא מונח די מעורפל אבל הנה מה שאנחנו יודעים לגביו:
- גוגל בודקת מי העמוד המקשר ומבצעת הערכה של התוכן בו כדי לקבוע האם הקישור רלוונטי לשני הצדדים. (קישור אחד רלוונטי שווה יותר מ10 קישורים שהם לא כאלה).
- קישור פנימי הוא אחד הדברים החשובים ביותר, במיוחד באתרים גדולים. כך למנוע החיפוש קל יותר לסרוק את האתר.
בדקו את עצמכם על פי שני הפרמטרים האלה ואז תוכלו ללמוד הכי טוב לגבי ה- PageRank שלכם.
SEO הוא אחד התחומים הכי מרתקים ודינאמיים שיש כיום בכל עולם השיווק הדיגיטלי ולכן חובתנו להקפיד ולהתעדכן בשינויים ובסדר העדיפויות של גוגל – כדי לא למצוא את עצמינו והלקוחות שלנו מאחור. המאמר הזה שם דגש על עקרונות קידום האתרים החשובים והעדכניים ביותר, נכון לימים אלה בלבד וגם הוא, בעתיד הלא רחוק מדי יהפוך להיות פחות רלוונטי. אנו נמשיך להעלות עדכונים בהמשך